Cosir banderoles pas a pas

Bona tarda!

Primerament m’agradaria molt agrair-vos tot el vostre suport en l’anterior publicació “La importància d’establir relacions de confiança amb l’adult, per tal que l’infant pugui explorar l’entorn amb seguretat“, gràcies pels vostres comentaris del facebook!. Aquest nou post m’agradaria dedicar-lo a la costura, concretament en explicar-vos com he anat cosint pas a pas les banderoles personalitzades amb el nom que he regalat a una nena molt especial per mi que ha nascut fa pocs dies, l’Èlia. Hi ha diferents maneres de cosir-les, al post us explico la que em va millor a mi, però podeu provar-ho de la manera que millor us vagi!

DSC_0779

Els materials que necessitarem són:

  • Patró de les banderoles. 
  • Plantilla per cada lletra del nom
  • Teles de cotó
  • Cinta de punta
  • Cinta biaix
  • Taula de tall
  • Cúter per tallar la roba
  • Regle
  • Tisores de tallar roba
  • Fil blanc de cosir
  • Fil d’embastar
  • Màquina de cosir
  • Agulles de cap i per cosir 
  • Bolígraf especial per roba 

Un cop tenim tots els materials a punt, ja podrem començar!.

1: Organitzar la composició

Primerament escollirem la gamma de colors que ens agradaria fer. En aquest cas, al ser per un nadó, he triat tons de grisos i blancs amb unes robes càlides i dolces. Per les banderoles he utilitzat una tela blanca de cotó amb motius de cors i estrelles de color gris. Per donar un aire més càlid, a la part superior hi he posat punta blanca sobre de la qual hi ha cosida una cinta biaix de color gris. M’agrada utilitzar la cinta biaix per les banderoles ja que permet que quedin més ben acabades. Per fer les lletres, per tal que es pugui llegir bé el nom, he escollit una roba de cotó gris fosc amb topo blanc.

DSC_0784

Per fer la composició he anat combinant una tela d’estrelles i al costat una de cors. He decidit centrar el nom al mig i pels costats deixar dues banderoles per davant i per darrera. Així que en total he fet una banderola de 8 triangles: 2 per l’extrem esquerra, 4 per les lletres del nom i 2 per l’extrem dret.

DSC_0797

2: Tallar les banderoles

A continuació farem el patró de la banderola. Per fer-lo, en un paper he dibuixat un triangle amb les mides 17,5cm de llarg i 19cm d’amplada i l’he retallat. Podeu fer els triangles més llargs o més curts, a mi m’agraden que no siguin gaire llargs, però és personal de cadascú. Un cop retallat, he doblegat el triangle per la meitat i l’he col·locat sobre la roba amb agulles de cap per tal que no es mogui. Per tallar el triangle he doblegat la roba i al cantó on hi ha el plec, hi he col·locat el patró de tal manera que al tallar-la, el triangle surt retallat amb la mida exacta. Per retallar la banderola utilitzo el cúter de tallar roba, però també ho podeu fer amb tisores de tallar roba. Mai barregeu material de tallar paper amb el de la roba ja que es pot fer malbé, és millor utilitzar cada eina amb el seu material corresponent. Així doncs, he anat tallant fins a obtenir 16 triangles (contant els de davant i els de darrera); tenint present que s’han de fer 8 triangles amb la roba de motius de cors i 8 amb la roba d’estrelles.

DSC_0619

DSC_0617

3: Ajuntar els triangles dels extrems

Un cop tinguem tots els triangles tallats els planxarem per poder treballar millor la roba. A continuació, en aquest pas de moment només unirem els triangles corresponents a l’extrem de les banderoles: agafarem 4 triangles de cors i 4 d’estrelles i, d’aquesta manera, obtindrem: dues banderoles amb motius de cors i dues amb motius d’estrelles. Per ajuntar els triangles, amb una agulla de cap unim les dues cares del davant de la roba (quedaran a dins), de tal manera que nosaltres veiem la part del darrera de la roba. Es fa d’aquesta manera perquè quan cosim la banderola deixarem la part superior sense cosir, per poder-la girar i així veure la part del davant ben acabada sense que es vegi la costura.

DSC_0618

DSC_0622

4: Unir els triangles on hem de cosir les lletres

Per fer les lletres agafem els 8 triangles que ens queden, però ara només farem servir els 4 corresponents a la part del davant on cosirem les lletres (dos amb motius de cors i dos amb motius d’estrelles). Els ordenem amb l’ordre que han d’anar i tindrem: È: triangle de cor, L: estrella, I: cor i A: estrella. Podem apartar els triangles del darrera per tal que no ens molestin.

5: Dibuixar les lletres a la tela

Per fer la plantilla de les lletres he escrit el nom de l’Èlia al programa Word utilitzant la font Cooper Std Black a mida 20 cm. Després he imprès les lletres i les he retallat per fer la plantilla. Per escriure sobre la roba faig servir un bolígraf especial per roba que s’esborra passant la planxa calenta per sobre el dibuix. Agafem la tela grisa amb topo blanc i dibuixem les lletres. Com que he dibuixat la lletra a la part del darrera de la tela, he posat la plantilla de la lletra del revés, d’aquesta manera quan la girem un cop tallada sortirà la lletra en la direcció correcta. Un cop retallada l’he planxada per tal d’eliminar el bolígraf.

DSC_0623

DSC_0624

6: Cosir les lletres sobre de la banderola

Degut a l’estil de lletra escollida, per les corbes que té i per tal que quedin més ben acabades les lletres estan cosides a mà amb el punt de trau. Per cosir la lletra primerament agafem el triangle corresponent a cada lletra i, un cop centrada, fixem la lletra amb una agulla de cap: È: triangle de cor, L: estrella, I: cor i A: estrella. Tot seguit, embastem la lletra per tal que no s’escapi i, un cop embastada, l’ha cosim. Aquesta és la part que requereix més temps, ja que hem d’anar amb cura en el moment de cosir a mà, tenint present que els punts siguin curts i quedin ben junts. Quan tinguem totes les lletres cosides hem de planxar la roba per tal que quedin ben adherides.

DSC_0625

DSC_0628

DSC_0629

DSC_0730

7: Unir les banderoles de les lletres

Un cop cosides les lletres, ajuntarem els triangles de la mateixa manera com hem fet al tercer pas. D’aquesta manera obtindrem els 4 triangles centrals: 2 banderoles amb motius de cors i 2 d’estrelles.

8: Embastar les banderoles

Un cop tenim les 8 banderoles unides, agafarem el fil d’embastar i les embastarem al tall. Embastar les banderoles ens permetrà anar rectes quan cosim i que les dues teles quedin ben agafades i no se’ns moguin al cosir-les.

DSC_0634

9: Cosir les banderoles

Un cop embastades totes les banderoles, les cosirem amb la màquina de cosir amb un repunt (podeu utilitzar el punt que més us agradi). Per començar a cosir sempre s’han de tenir els dos fils (el de sobre i el de sota) enrere, així que en els primers repunts és convenient que els agafem per tal que no s’escapin, després ja els podrem deixar anar. Els primers repunts, per assegurar-nos que la banderola no es descosirà, és convenient assegurar-los (fer el repunt endavant i endarrere). A més a més, per tal que quedi bé, s’ha de cosir bastant al tall anant amb cura d’agafar les dues teles. Per cosir cada banderola he començat per l’extrem d’un costat i he anat baixat. Un cop he arribat a la punta del triangle he girat la roba i he seguit cosint fins a arribar a l’altre extrem i m’he aturat aquí assegurant el repunt. Deixarem la part superior de la banderola oberta per poder-la girar.

DSC_0717

10: Treure les bastes

Amb molt de compte agafarem les tisores de cosir i traurem les bastes. Per fer-ho ens pot anar bé treure-les amb la punta de les tisores tancades.

DSC_0718

DSC_0732

11: Girar la roba

Després de cosir les 8 banderoles, girarem la roba. Per fer-ho ho podem fer amb les mans o bé ajudar-nos amb un pal de fusta, un ganxet… Si utilitzem una eina, l’ha col·locarem a la punta de la banderola i girarem la roba per sobre. Un cop girada, veureu que queda la punta una mica endins, per acabar de treure-la podeu agafar una agulla de cap i amb molta cura aneu traient la roba, heu d’anar molt alerta de no descosir-la. També ho podeu fer col·locant un ganxet dins de la banderola o amb l’ajuda d’unes tisores de punta arrodonida.

DSC_0719

DSC_0721

DSC_0731

12: Planxar les banderoles

Després de girar totes les banderoles les he planxat per tal que quedin més bé.

DSC_0724

13: Ordenar les banderoles

Un cop planxades totes les banderoles les he ordenat tal i com han d’anar per tal de poder cosir la punta i el biex.

DSC_0733

14: Cosir la punta

Personalment, m’agrada molt posar la punta que surti per sota el biaix ja que m’agrada el toc romàntic i càlid que queda. Primer començarem cosint la punta a dalt i, tot seguit, hi cosirem el biaix a sobre, deixant que surti la punteta per sota. Per fer-ho col·locarem les banderoles ordenades en pla horitzontal. Per cosir la punta l’he posada a la part superior de les banderoles (pel davant) deixant marge per poder cosiar-la amb la màquina, subjectat-la amb agulles de cap. D’aquesta manera quedaran tots els triangles units. Entre triangle i triangle a mi m’agrada deixar-hi molt poc marge, aquesta opció també és personal, ja que també es poden deixar uns centímetres entre banderola i banderola. Per altra banda, abans d’arribar a la primera banderola i, després de l’última, deixarem uns centímetres de marge de punta per poder fer un acabat després.

DSC_0739

Un cop fixada la punta, l’embastarem començant per un dels dos extrems i anirem cosint la punta en totes les banderoles.

DSC_0749

Un cop embastada  la punta, començarem a cosir amb un repunt de màquina per un dels dos extrems força al tall.

DSC_0758

Finalment amb cura traiem les bastes amb les tisores.

DSC_0760

15: Cosir el biaix

Per cosir el biaix primerament el posarem sobre la part superior de la punta, intentant anar recta i que surti la punteta per sota. Per fer-ho fixarem el biaix amb agulles de cap i, tot seguit, l’embastarem. Tindrem en compte de començar a col·locar el biaix per sobre dels centímetres de punta que hem deixat a cada extrem.

DSC_0761

Un cop embastada la part del davant, girarem les banderoles i el biaix i embastarem el biaix per la part del darrera.

DSC_0771

Després cosirem el biaix amb el repunt de la màquina de cosir, també el màxim al tall possible.

DSC_0772

Finalment traurem les bastes.

DSC_0775

16: Unir els extrems 

La punta i el biaix que hem deixat als dos extrems els ajuntarem unint la part del darrera i la del davant cosint-los amb un repunt a mà, de tal manera que ens quedin els dos extrems acabats deixant un petit forat per si es vol utilitzar per penjar les banderoles.

DSC_0776

17: Cosir llaços de punta als extrems

Per tal que la banderola quedi més fina, he cosit a la part davantera uns llaços amb punta blanca just on comença i acaba la primera i la darrera banderola.

DSC_0777

18: Repassar els repunts i els possibles fils que hagin quedat per tallar, cosir a mà el que veiem que cal retocar…

Ja hem fet tots els passos, ara ens queda repassar els possibles repunts que s’han escapat, acabar de repassar si queden fils per tallar i que tot estigui correcte.

19: Ja tenim les banderoles acabades!!

Un cop repassats tots els detalls, les banderoles de l’Èlia ja estan acabades i a punt per decorar la seva llar!!.

Us deixo algunes fotografies dels detalls de la banderola un cop acabada.

DSC_0779

DSC_0780

DSC_0787

DSC_0783

DSC_0791

DSC_0790

DSC_0789

DSC_0788 copia 2

Espero que aquest post us hagi ajudat i us serveixi per poder fer les vostres banderoles! Si teniu qualsevol dubte em podeu escriure en aquest mateix post o bé enviar-me un Email a petitescreacionsmp@gmail.com . Si ho voleu també podeu compartir fotografies de les vostres banderoles! En un altre post compartiré altres banderoles que he anat cosint, així com també idees sobre espais on podem posar les banderoles per decorar. Ja veureu que tenen moltes possibilitats decoratives!.

Fins aviat!! Espero els vostres comentaris!.

Marta

Anuncis

4 thoughts on “Cosir banderoles pas a pas

Deixa un comentari

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s